czwartek, 14 maja 2015

Pielęgnacja niemowlaka – kąpiel

Z kwietnia 2014:

Czas leci bardzo szybko. Coraz częściej moje myśli kierują się w stronę maleństwa które ma się urodzić. Jak wiele przyszłych mam, mam obawy czy uda mi się odpowiednio zaopiekować małym człowiekiem. Zbieram informacje jak można wykorzystać to co daje natura aby nie musieć od pierwszych dni wcierać w synka kosmetyków i maści zawierających sztuczne związki chemiczne. Do tej pory robiłam to dosyć chaotycznie. Postanowiłam więc uporządkować znalezione informacje wg czynności, które wymaga pielęgnacja dziecka. Dziś zajmę się więc kąpielą.
Jak na razie zamiast kosmetyków do kąpieli niemowląt i dzieci mam zamiar wypróbować:
- olejek migdałowy – wlany do wanienki z wodą ma właściwości myjące i nawilżające (wypróbuję również oliwę z oliwek)
- masło shea – rozpuszczone w wanience z wodą łagodzi podrażnienia i świąd
- mleko mamy – odciągnięte mleko mamy ma również właściwości kojące skórę maluszka (gdzieś też przeczytałam, że można po prostu nasiąkniętą wkładkę laktacyjną użyć do mycia)
Do mycia twarzy mam zamiar używać jedynie wody oraz wywaru z rumianku. O rumianku usłyszałam od mojej mamy, która uświadomiła mi, że gdy kiedyś nie było nic na pułkach sklepowych to właśnie rumiankiem łagodziła podrażnienia skóry i oczu. Przy czym należy uważać, bo rumianek może uczulać. Po kąpieli raz w tygodniu będę smarować ciało maluszka olejkiem migdałowym, a na miejsca podrażnione w pierwszej kolejności wypróbuje masło shea. Zdaję sobie sprawę, że dla doświadczonych mam takie zakładanie z góry, że coś będę używać a czegoś nie, może wyglądać trochę naiwnie. Wiem, że rzeczywistość może szybko sprowadzić mnie na ziemie. Ale takie porządkowanie spraw działa na mnie uspokajająco. A o rezultatach moich działań, gdy mój syn pojawi się po tej stronie brzucha będę informowała na bieżąco :)

Przydatne linki i książki:
http://dziecisawazne.pl/naturalna-pielegnacja-mycie-niemowlecia-z-dodatkiem-mleka-matki/
http://dziecisawazne.pl/kapanie-noworodka-i-niemowlaka/
http://dziecisawazne.pl/ekokapiel-zdrowa-dla-dziecka-czyli-kapiele-w-naparach-ziolowych/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz