piątek, 30 października 2015

Kolejny argument :)


Pomimo, że już miesiąc temu przestałam karmić mojego syna piersią temat ten jest mi ciągle bliski i bardzo dla mnie interesujący. Dziś trafiłam na ciekawy wywiad dotyczący karmienia piersią (link umieszczam poniżej). Na pewno ciekawy z tego względu że jest to wywiad z mężczyzną (z Tomaszem Chodkowskim - prezesem firmy Medela Polska, wieloletnim, byłym już członkiem Komitetu Upowszechniania Karmienia Piersią, fundatorem Fundacji Twórczych Kobiet i funkcjonującej do niedawna fundacji Mleko Mamy). Jednak moją największą uwagę przyciągnęła prosta odpowiedź na pytanie dlaczego warto aby maluszek jak najdłużej piło mleko mamy, a nie mleko modyfikowane:
mleko mamy każdego dnia smakuje inaczej, a mleko modyfikowane każdego dnia tak samo.
Nigdy w ten sposób na karmienie piersią nie patrzyłam. Jak się człowiek zastanowi, to rzeczywiście jedzenie  dzień w dzień przez kilka miesięcy tego samego nie jest fajne, i może mieć wpływ na rozwój dziecka. Myślę, że warto ten argument dopisać do listy innych zalet karmienia piersią. Jeśli jeszcze kiedyś zdarzy mi się być "matką karmiącą" to na pewno do tego wywiadu wrócę. Już na tym blogu pisałam, że gdyby nie publikacje, wywiady i artykuły tzw. "laktacyjnych terrorystów" to pewnie nie wytrwała bym tak długo przy karmieniu piersią mojego synka. Nie jeden raz miałam kryzys, i nie jeden raz miałam wątpliwości czy moje mleko zapewni odpowiedni rozwój mojemu dziecku. Teraz już wiem, że zapewnił :)

Link do wywiadu:  http://dziecisawazne.pl/sztuczne-mleko-moze-ratowac-zycie-ale-my-z-tego-zrobilismy-norme-rozmowa-z-tomaszem-chodkowskim/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz