czwartek, 14 maja 2015

Wiaderko TUMMY TUB

Z maja 2014:



Dostałam od mojej kuzynki wiaderko TUMMY TUB do kąpieli malutkich dzieci. Sama go używała przy dwójce swoich dzieci i była zachwycona. Jej synowie również :) Do tej pory za dużo nie słyszałam na temat takiej metody kąpania dzieci. W książkowych poradnikach żadnych informacji nie było. Postanowiłam przeszukać Internet, i okazuje się, że nawet w nim super dużo informacji nie ma. Moje notatki na temat tego wiaderka są bardzo chaotyczne. Po dwóch godzinach szukania jakiś konkretnych i wiarygodnych informacji rozbolała mnie głowa;) Ale z wiaderka na pewno będziemy korzystać jeśli tylko Tadeo będzie zadowolony z takiej formy kąpieli:) Napiszę jeszcze, że moja kuzynka wspominała o specjalnej podstawie do wiaderka która miała i używała. Zrezygnowała z niej jednak ponieważ miała wrażenie, że z ta podstawą wiaderko jest o wiele bardziej niestabilne.
Poniżej przedstawiam moje notatki, może komuś się przydadzą.
Najpierw trafiłam na oficjalną stronę przedstawiciela TUMMY TUB (na wszelkie oficjalne strony jak i na artykuły sponsorowane patrzę zawsze ze zdrową dawką sceptycyzmu):
- www.tummy-tub.pl
- wiaderko można używać od urodzenia do 6 miesiąca (można dłużej do 12 miesiąca?)
- przyjazne dla środowiska bo mniej wody zużywa, nietoksyczne, ulega pełnej utylizacji gdy już niepotrzebne
- dla dziecka same „ochy” i „achy”
- aby odnieść efekt odprężający dla dziecka: przed kąpielą pomasować okrężnymi ruchami brzuszek maleństwa, dziecko powinno być po ramiona zanurzone w wodzie, kąpiel min 5 minut powinna trwać
- powierzchnię wiaderka czyścić łagodnymi płynami
- szczególnie u niemowlaków ważne aby woda przykrywała ramionka i aby główkę przytrzymywać
- woda 35-37 C
- właściwa temperatura wody utrzymuje się przez 20 minut (aż się wierzyć nie chce..)
- przed kąpielą wodę nalewamy do poziomu wyznaczonej linii
Następnie moje notatki robią się o wiele bardziej zdawkowe i pisane hasłami typu:
- różne opinie na forach
- filmiki, że dzieci smacznie sobie spały w tym wiaderku bo tak dobrze im było

W miarę sensowne linki które sobie zapisałam:
-  http://www.youtube.com/watch?v=ChXxdftN-ng – kąpiel pokazana jest przy użyciu plastikowej lalki
- http://dziecisawazne.pl/wiadro-tummy-tub/
- http://www.sosrodzice.pl/wiaderko-do-kapieli-czyli-dziecko-jak-ogorek-w-sloiku/ - obok opinii pozytywnych krąży w Internecie wiele opinii negatywnych na temat wiaderka TT. Mam jednak wrażenie, że hasła negatywne powtarzane są jak slogany przez osoby, które wiaderka nie wypróbowały. Można przeczytać często: „sami wejdźcie do beczki i sobie posiedźcie” „kolejny wymysł producentów akcesoriów dla dzieci” itd. Jedyną w miarę konstruktywną krytykę do przemyślenia odnalazłam na stronie www.sosrodzice.pl. Link umieszczony powyżej.
- www.damamama.pl/wiaderko-do-kapieli-tummy-tub/ - bardzo mi się spodobała ta recenzja wiaderka, mamy która już miała okazję z niego korzystać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz