piątek, 15 maja 2015

Nosidło ergonomiczne zamiast chusty.

Z grudnia 2014:



Czas napisać o nosidle ergonomicznym, które służy nam już od października. Jak tylko Tadeo dociągnął do 7 kg, wsadziłam go do nosidła. Tak nam się spodobało, że do chusty już nie wróciliśmy. Moja subiektywna ocena nosidła:
  • nosidło szybciej się zakłada niż chustę
  • w nosidle szybciej się umieszcza maleństwo niż w chuście
  • przy nosidle brakuje mi bliskości synka, przy chuście był bardziej przytulony
  • wrażenie jest takie, że Tadeo czuje się w nosidle swobodnie, i że więcej widzi niż w chuście elastycznej (przy czym myślę że zależy to od sposobu wiązania chusty)
  • Z Tadeo w nosidle, ma się porównywalną swobodę jak przy chuście i jak w 9 miesiącu ciąży ;)
  • gdy na dworze zimno i trzeba się cieplej ubrać, to jest większy problem z włożeniem dziecka do nosidła, ale da się...
  • gdy wieje zimny wiatr, to nie wychodzę z Tadeo w nosidle. Raz to zrobiłam i wróciliśmy ze spaceru czerwoni jak święte mikołaje, pomimo że Tadeo cały szczęśliwy i zadowolony był to jakoś uraz mi został, bo wrażenie było takie że wymroziłam dzieciaka ;)
  • w zimne dni warto zakryć nóżki np. chustą obwiązaną wokół tułowia
  • ani razu nie zdarzyło się aby mój synek marudził po włożeniu do nosidła, wydaje się że lubi to i jest mu wygodnie
  • mój mąż teraz częściej nosi Tadeo
  • przy dłuższym noszeniu bolą plecy- ale całkiem możliwe że to przez te moje krzywości (patrz poniżej...), bo tylko ja na to narzekam.
Dodam, że moje chustkowe doświadczenie skończyło się na chuście elastycznej. Poza tym z nosidłem ja osobiście mam jeden mały problem. Od małego jestem troszkę skrzywiona w jedna stronę - jedno biodro bardziej mi wystaje :D (przy czym naprawdę mało kto to zauważa), sprawia to jednak że pas biodrowy w nosidle krzywo leży, a przez to Tadeo trochę jest przekrzywiony. Nijak nie mogę tego ustawić pasami regulującymi długości w nosidle. Myślę, że jak by jakiś lekarz to zobaczył to by od razu zwrócił na to uwagę :D
Ale nosidło i tak jest super :)

Przydatne linki:
http://www.kangurkowo.pl/category/nosidla-ergonomiczne
http://www.nosimydziecko.com/webpage/jakie-nosidelko.html
http://dziecisawazne.pl/w-czym-nosic-dziecko-nosidlo-ergonomiczne/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz