czwartek, 14 maja 2015

Naturalna pasta do zębów.

Z maja 2014:


To mój mąż skłonił mnie do szukania naturalnego zamiennika pasty do zębów. Naczytał się na temat fluoru dużo okropnych rzeczy i spokoju już nie miałam ;) Najpierw przeszukaliśmy sklepowe półki chcąc kupić pastę bez fluoru i okazało się, że nie jest to takie łatwe. Jedynie wśród past do zębów dla dzieci firmy Ziaja znaleźliśmy pastę bez fluoru i ją sobie kupiliśmy. Ale tylko ten jeden raz bo więcej już jej na oczy nigdzie nie widzieliśmy. Pisząc teraz uświadomiłam sobie, że nie wpadłam na pomysł, aby w aptekach popytać o pastę bez fluoru. Muszę to zrobić przy najbliższej okazji. Gdy skończyła nam się ta mała Ziajka, i nic innego znaleźć nie mogliśmy, wrócił temat naturalnego zamiennika pasty do zębów. W wyszukiwarce w Internecie wrzuciłam hasło „Jak samemu zrobić pastę do zębów?”. Trafiłam na kilka receptur i wybrałam tą która wydała mi się najmniej skomplikowana:
soda oczyszczona + olej kokosowy [w proporcji 1:1] + kilka kropel naturalnego olejku miętowego.
Receptura jest naprawdę łatwa i była szansa, że regularnie będę ją robić, ale..
Smak ma ohydnym, w ogóle się nie pieni i bardzo szybko psuje szczoteczkę do zębów. Dodatku gdy w łazience jest zimno to robi się twarda jak skała, a jak otoczenie ma wysoką temperaturę to pasta przechodzi w stan ciekły. Krótko mówiąc wkurzała mnie i wróciłam do starej pasty z fluorem. Mój mąż jest bardziej wytrwały i pasty cały czas używa.
Po przeczytaniu w „Zielonych Rodzicach” rozdziału na temat kosmetyków stwierdziłam, że muszę coś z tą pastą jednak zrobić. Nie siliłam się już jednak na własnoręcznie zrobioną pastę tylko robiąc zakupy przec Internet dla Tadeo, zamówiłam przy okazji naturalną pastę bez fluoru. Pastę sprawdziłam składnik po składników. W „ Zielonych Rodzicach była mowa o tym aby nawet kosmetyki które mają w nazwie eko sprawdzać dokładnie. I ja sprawdziłam :D 

Linki:
http://tv.wolnemedia.net/filmy-dokumentalne/skazenie-fluorem-i-co2/ - dla chętnych, jest to jeden z wielu filmików i które mój mąż oglądał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz