środa, 9 marca 2016

O segregacji.



Mieliśmy ostatnio wśród znajomych dyskusję na temat segregacji śmieci. Spotkałam się z opinią, ze płacąc więcej za wywóz śmieci opłaca się ich segregacje na wysypisku. Ponieważ nie wierzyłam, ze takie coś się dzieje zadzwoniłam do firmy wywożącej śmieci w mojej miejscowości, i dowiedziałam się, że niesegregowane śmieci trafiają bezpośrednio na górę śmieci, a niedługo trafiać będą do spalarni śmieci. Nikt tych zbiorczych odpadków nie segreguje. Wyższa cena za ich wywóz ma jedynie zachęcić do tego aby zacząć je segregować.
Pomyślałam sobie, że napiszę o tym na blogu, bo być może nie tylko moi znajomi żyją w błędzie myśląc że zbiorcze śmieci są segregowane. W przypadku naszej gminy to nie prawda, i podejrzewam, że dotyczy to większości gmin w Polsce. Jeśli ktoś ma wątpliwości to może po prostu skontaktować się ze swoją firmą wywożącą śmieci.
Wydaje mi się, że ludzie naprawdę nie rozumieją jak ważny jest temat śmieci. Myślę, że działa tutaj zasada co z oczu to z serca. Ktoś przyjeżdża, bierze śmieci, a więc problem znika. A to nie prawda. 

2 komentarze:

  1. No właśnie. I tak dobrze, że Twoja firma wywożąca śmieci raczyła udzielić informacji. Zazwyczaj zasłaniają się nie wiadomo jakimi tajemnicami i nie odpowiadają nic.

    OdpowiedzUsuń
  2. Osoba z którą rozmawiałam wręcz mi powiedziała, że mam namawiać znajomych do segregacji :)

    OdpowiedzUsuń