czwartek, 14 maja 2015

Pieluszki wielorazowe.

Maj 2014:



W pierwszej chwili gdy usłyszałam o pieluszkach wielorazowych to oczywiście miałam przed oczami pieluszki w postaci złożonej tetry, i zastanawiałam się jak silną wolę trzeba mieć aby z nich korzystać ;) Potem wpadły mi gdzieś w oko piękne kolorowe pieluszki które okazały się wielorazowymi, i wtedy moje zainteresowanie nimi wzrosło.
Pomimo, że w tej chwili wiem na ich temat o wiele więcej, cały czas mam wątpliwości czy jestem w stanie z nich korzystać. Niewątpliwie bardzo bym chciała, ale dwie sprawy mnie martwią:
- wiem, że biorąc pod uwagę cały okres pieluszkowania, wielorazówki są tańsze niż jednorazówki, ale jednak kupno większej ilości pieluszek wielorazowych to duży wydatek jednorazowo :/
- nie martwi mnie kwestia prania tych pieluszek dopóki mam działającą pralkę w zasięgu, jednak nie wyobrażam sobie ich suszenia szczególnie w okresie jesienno – zimowym, gdy nieraz miałam sytuacje, że musiałam powtarzać pranie grubszych ubrań bo mi zdążyły zaśmierdnąć zanim wyschły. 
Stwierdziłam więc, że jak na razie kupię sobie z 2 – 3 sztuki tak aby je wypróbować. Tak sobie myślę, że może chociaż na noc uda mi się je zakładać mojemu małemu Tadeo.
Zamówienia dokonałam przez internet, i teraz czekam z niecierpliwością na te kolorowe cudeńka :)
Zanim dokonałam zakupu to spędziłam jeszcze trochę czasu szukając w Internecie trochę informacji na ich temat. Ze względu na koszty zrezygnowałam z kupna pieluszek wyprodukowanych w Polsce (ale jeśli dla kogoś finanse problemu nie stanowią to namawiam do kupna polskiego produktu). Na stronie dzieciasawazne.pl trafiłam  na artykuł o pieluszka polskiej firmy Bobo Lider która produkuje swoje wyroby w Chinach przez co są tańsze. Smutno mi się robi nawet teraz gdy to piszę, ale takie są fakty. Ehh... Postanowiłam kupić dwie pieluszki kieszonki. Stwierdziłam, że używanie pieluszek wielorazowych wyprodukowanych w Chinach i tak pewnie jest mniejszym złem niż jednorazówki (swoją drogą nie sprawdzałam czy jednorazówki w Chinach się produkuje..).  Do tego zamówiłam sobie kilka wkładek różnego rodzaju.
Ze strony producenta tych pieluszek spisałam sobie kilka informacji na temat jak dbać o takie pieluszki:
- pieluszki można prać w max 35 stopniach, z innymi ciuszkami
- nie dodawać do prania płynu zmiękczającego , ale za to olejek z drzewa herbacianego (który ma właściwości antybakteryjne)
- wirowanie max 1000
- wkłady z mikrofibry można prać do 90 stopni
- wkłady z bambusa maksymalnie w 60 stopniach
- nie mozna ich prasować i należy je suszyć z dala od źródeł ciepła
W „Poradniku dla zielonych rodziców” wspominają, że można używać ekologicznych mydeł z wyciągiem z cytrusów (działa wybielająco), oraz ekologicznych proszków odkażających.
Na innej stronie przeczytałam o papierkach celulozowych jednorazowych, które można wraz z zawartością wyrzucać do toalety. Przy mniejszych zabrudzeniach można je podobno prać . Zamówiłam sobie takie papierki, ale miałam problem z wyborem firmy. Na forach internetowych jest bardzo dużo sprzecznych informacji na ich temat. Wygląda na to, że to bardzo indywidualna sprawa, jak skóra dziecka może zareagować na takie papierki, i czy nam będą one pomocne.
Na jeszcze innej stronie o pieluszkach wielorazowych doczytałam jeszcze, że nie należy stosować orzechów piorących, octu i sody. Należy również unikać kremów (jak i innych tłustych substancji) na stany zapalne skóry dziecka, bo to osłabia jakość pieluszki (coś mi tu nie pasuje swoja drogą...), a jeśli jest taka potrzeba to należy wtedy używać papierków celulozowych.
Poza tym:
- nie namaczać pieluszek
- nie używać kwasu cytrynowego
- przed włączeniem właściwego programu prania w pralce, najpierw włączyć płukanie
Jestem ciekawa jak się sprawdzą te pieluszki i jak sobie z nimi poradzimy :)


Przydatne linki:
- http://dziecisawazne.pl/pieluszki-wielorazowe-za-mniej-niz-25-zl-pupus-bobolider/
- http://dziecisawazne.pl/pranie-i-pielegnacja-pieluszek-wielorazowych/
- www.wielorazowepieluszki.pl
- pieluszkarnia.pl
- www.bobolider.pl
Tak naprawdę to na stronie każdego producenta pieluszek wielorazowych można znaleźć informacje na temat ich produktu, jak o niego dbać i używać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz